04_2 ZW - Příspěvek 04_2

09.06.2014 12:50

Příspěvek 2

  Blíží se nám volby, stále se volá po změnách. Jsme rozladění, sdílíme převážně negativa, věcem zahraničním se věnujeme více než našemu prostředí.

Přemýšlím JAK volit, můj hlas nic nezmená ale kdyby nás více uvažovalo jiným způsobem, změnit by se mohlo a hlavně mělo. Volit tak, aby minimálně pozitiva byla v rovnováze s negativy. Z toho mi po dlouhých úvahách, které sem nebudu psát, hodláme být struční, vyšlo následující:

 Nevolit "KOHO" ale volit "CO"

  Samozřejmě, volíme osoby na kandidátkách stran, hnutí a nezávislých. Vybavil se mi blog z roku 2012 z prezidentských voleb, můj kandidát měl mít 5PP, pět plusů prezidenta. Pokusím se o 5PK, 5 plusů komunálu letošního léta:

1. Má voliče zodpovědně zastupovat. To znamená mluvit, stýkat se s lidmi, před volbami, též následně ve funkčním období. Zároveń i s těmi, kteří jej nevolili, volba je přece tajná,  politik by měl přijmout názor každého občana. Důležité je dokázat vnímat názory těch méně průbojných a slabších, třeba dětí a seniorů, obecně pak napříč společností. 

2. Má být známý v regionu, kde působí, ne však celebrita. Normální člověk, normálních lidí je v politice málo.

3. Má mít prostor pro vykonávání funkce. To znamená, že úspěšný podnikatel není hlavním kriteriem, úspěšní nechť podnikají, je to třeba a prospěšnost prokáží tím, že zvolenému pomůže jinak, radou, myšlenkou, příkladem.

4. Neměl by říkat. "MY jsme jiní, JÁ jsem jiný, uděláme vše jinak a líp". Měl by říct: "Jako vy dáváte hlas mně a neznáte výsledek voleb, tak budu hlasovat já: ANO-NE-Zdržel se, jen na jiné úrovni. Hlasovní je však až konečné rozhodnutí k činnosti předcházející a na té záleží nejvíc.

5. Nafukovací balónky, průpisky a propriety je příjemné dostat, neměly by ovlivnit svobodnou vůli voliče a jeho myšlení. Hranice mezi pozorností a uplácením  je křehká. 

 

  Ve čtverce je zakopán pes ale nejen v ní, problém je i v módnosti reklamního provedení voleb. Co je módní ve světě, nemusí platit pro náš region. Buďme jiní, chtějme změny, když chceme změny. Jednejme regionálně, mysleme golbálně. Podnikání do voleb nepatří, podnikání je činnost za účelem dosažení zisku. Volby jsou věcí společnosti. Podnikatelé nechť produkcí vylepší ono prostředí, kde žijeme. Skloubit tyto dvě věci dohromady, společnost a prostředí by mělo být předmětem našich dní i doby budoucí. Tyto volby považuji za volby společenské, věc občanské společnosti.

 
  Udělejme tyto volby už konečně jinak. Volí se na radnice, radnice od slova "rada", radnice nemá být konzum, kovárna či pekárna. Rada města, obce i v minulosti dbala, aby  v obci bylo vše potřebné od školy, kultury, řemesel, nemocnice až po sociální zázemí a vše s nimi spojené.
Proč politiku očistit od podnikání? Protože jinak tu už nikdo nebude podikat v pravém slova smyslu. Z politiky se stane byznys ovládaný honbou za ziskem. Na radě - radnici pak bude náročné, společně s  vytvořeným ziskem rozumně nakládat, řídit jeho přiměřenost, účelnost nebo-li správnou diskribuci kapitálu obce.
  Podnikání má společnosti prospívat, nakrmit ji, stavět domy, nemonice, silnice, kina, divadla, obchody. Rovněž bez existence kultury by obce a jejich obyvatelé chřadli, zanikla by divadla, tiskárny, zůstaly jen herny a tisk reklamních materiálů. 

5PK: Komunikace - osobnost - poslání - zodpovědnost - integrita

  Slovy T.G.M. by se vše dalo vyjádřit jako spojení prvků MME a MIO, kde MME = morálka, mrav a etika a MIO = mravní iniciativa občanů. Vazba zvoleného zástupce nemá po volbách uvadnout naopak rozkvétat a nést ovoce.

Zdenka