04_2 ZW - Příspěvek 04_2
Příspěvek 2
Blíží se nám volby, stále se volá po změnách. Jsme rozladění, sdílíme převážně negativa, věcem zahraničním se věnujeme více než našemu prostředí.
Přemýšlím JAK volit, můj hlas nic nezmená ale kdyby nás více uvažovalo jiným způsobem, změnit by se mohlo a hlavně mělo. Volit tak, aby minimálně pozitiva byla v rovnováze s negativy. Z toho mi po dlouhých úvahách, které sem nebudu psát, hodláme být struční, vyšlo následující:
Nevolit "KOHO" ale volit "CO"
Samozřejmě, volíme osoby na kandidátkách stran, hnutí a nezávislých. Vybavil se mi blog z roku 2012 z prezidentských voleb, můj kandidát měl mít 5PP, pět plusů prezidenta. Pokusím se o 5PK, 5 plusů komunálu letošního léta:
1. Má voliče zodpovědně zastupovat. To znamená mluvit, stýkat se s lidmi, před volbami, též následně ve funkčním období. Zároveń i s těmi, kteří jej nevolili, volba je přece tajná, politik by měl přijmout názor každého občana. Důležité je dokázat vnímat názory těch méně průbojných a slabších, třeba dětí a seniorů, obecně pak napříč společností.
2. Má být známý v regionu, kde působí, ne však celebrita. Normální člověk, normálních lidí je v politice málo.
3. Má mít prostor pro vykonávání funkce. To znamená, že úspěšný podnikatel není hlavním kriteriem, úspěšní nechť podnikají, je to třeba a prospěšnost prokáží tím, že zvolenému pomůže jinak, radou, myšlenkou, příkladem.
4. Neměl by říkat. "MY jsme jiní, JÁ jsem jiný, uděláme vše jinak a líp". Měl by říct: "Jako vy dáváte hlas mně a neznáte výsledek voleb, tak budu hlasovat já: ANO-NE-Zdržel se, jen na jiné úrovni. Hlasovní je však až konečné rozhodnutí k činnosti předcházející a na té záleží nejvíc.
5. Nafukovací balónky, průpisky a propriety je příjemné dostat, neměly by ovlivnit svobodnou vůli voliče a jeho myšlení. Hranice mezi pozorností a uplácením je křehká.
Ve čtverce je zakopán pes ale nejen v ní, problém je i v módnosti reklamního provedení voleb. Co je módní ve světě, nemusí platit pro náš region. Buďme jiní, chtějme změny, když chceme změny. Jednejme regionálně, mysleme golbálně. Podnikání do voleb nepatří, podnikání je činnost za účelem dosažení zisku. Volby jsou věcí společnosti. Podnikatelé nechť produkcí vylepší ono prostředí, kde žijeme. Skloubit tyto dvě věci dohromady, společnost a prostředí by mělo být předmětem našich dní i doby budoucí. Tyto volby považuji za volby společenské, věc občanské společnosti.
5PK: Komunikace - osobnost - poslání - zodpovědnost - integrita
Slovy T.G.M. by se vše dalo vyjádřit jako spojení prvků MME a MIO, kde MME = morálka, mrav a etika a MIO = mravní iniciativa občanů. Vazba zvoleného zástupce nemá po volbách uvadnout naopak rozkvétat a nést ovoce.
Zdenka